Schweiz del 4

Sista dagen i Schweiz. Den började tidigt med frukost och därefter bussresa mot ett chokladmuseum.
Vi blev guidade i museet där det fanns choklad överallt som man fick smaka på. Bland annat fanns en åsna som stönade och spydde guldpengar om.man tryckte på en knapp.
Där fanns också chokladfontäner där man fick ta choklad och tillbehör. Inne i museet kunde man också få göra sin egna chokladkaka. Då.fick man bestämma vilken sorts choklad man ville ha och därefter kunde man lägga på olika goda toppings.

Vi åkte vidare mot ännu ett studiebesök. Det var en chokladindustri som producerade massvis av praliner och annat.Den fabriken kallades för "Sprungli". Därinne var det väldigt noga med hygienen, vi fick inte ta några bilder och vi fick ha skyddskläder på oss och så var vi tvungna att tvätta händerna innan vi gick in där.
Det var spännande att få gå igenom där och se och höra alltihopa.

Vi tog oss därefter med bussen in till Zürich, och där gick vi stadsvandring genom staden. Mycket fina utsikter och mysiga ställen fick vi se.

Vi åt lite mat och sedan var det dags för färd mot flygplatsen. Vi checkade in bagaget och shoppade lite taxfree medan vi väntade på boardingen.
Flyget lyfte strax innan 21 på kvällen och vi var på Kastrup runt 23 tiden. Hämtade väskorna och tog oss ut mot bussen som skulle ta oss till Kristianstad.