Lite blandat bak

 
Gokväll på er! Härligt väder skåne har bjudit på idag. Jag som trodde att vi aldrig skulle få se solen mer på ett bra tag.
 
Idag i skolan så fick vi baka lite vad vi ville i princip. Jag valde att baka dessa mastiga chokladrutor och red velvet cokies. Ni återkommande läsare känner kanske igen dessa? Jajemensan. Jag har nämligen lagt in receptet här på bloggen för länge sedan. 
Båda recepten finner du längre ner i inlägget. 
 
 
Dessa chokladrutor. Alltså. Gillar du choklad så ska du göra dessa. Du kommer inte ångra dig, det är en sak som är säker!
Salt och choklad är ju en oslagbar kombination. 
 
 
 
Receptet på dessa red velvet cookies översatte jag en gång i tiden från en amerikansk bakblogg. Har aldrig använt något annat recept när jag gjort chocolate chip cookies än detta. Detta receptet är så smidigt! Det går jättebra att ta bort kakao och röd pulverfärg från receptet och istället ha i mörk hackad choklad. Då blir det ju naturella chocolate chip cookies. 
 
 
 
 
Klicka på bilderna för att komma till respektive inlägg
 
Red velvet cookies:
 
 
 
 
Chokladrutor:
 
 
 
Imorgon blir det brunch-föreläsning. 
 
 
Kajsa