Chokladpraliner och annat godis

 
Pust. Nu efter ca 2 veckors pralintillverkning har det börjat lida mot sitt slut. Någon som vågar gissa hur mycket praliner vi gjort?
Jag trodde knappast mina öron när jag fick reda på att vi tillverkat över 15000 st! Helt sinnessjukt mycket choklad som har gått åt tänker jag. Men så himla kul det varit!
 
Jag känner att jag har lärt mig så enormt mycket om choklad och temperering och att tillverka praliner är så himla roligt! Det är så många moment och allt måste klaffa för att dem ska bli bra. Tänk känslan efter allt jobb och man knäcker ut pralinerna ur formen och ser att ytan på dem bara skiner. Helt obeskrivlig känsla alltså!

Här är lite bilder från några som jag gjort:

 
Hasselnötstryffel



 
Romkulor 


Björnbärskaramell 


Hasselnötstryffel 



Hasselnötstryffel 


Bergamot 


Björnbärskaramell 


Björnbärskaramell 


Det var några av alla dessa 15000 vi gjort. Nu får jag hoppas att jag får en massa pralinformar i födelsedagspresent så jag kan göra praliner hemma! Yeey! 

Kajsa
chocolate - choklad
Anonym

Mums så gott:-) du få skicka upp några till mig;-) kram/Helene

Svar: Jajamensan 😁👍
Kajsa Johansson

ulla

Så galet fina!

Svar: Tack!😁
Kajsa Johansson