En liten anka i socker

 
Dag fyra av sockerarbeten är nu avklarad. Har lärt mig mycket och det har faktiskt varit väldigt kul. Även om man måste ha tålamod när man tappar skulpturer eller får blåsor på händena.
 
Första arbetet handlade om draget socker. Slutresultatet blev följande:
 
 
 
Ca 15 sek efter att dessa bilder är tagna såg skulpturen inte likadan ut längre... Det var själva förflyttningen som sket sig kan man säga.
Jobbigt att se något gå sönder som man jobbat med i två hela dagar. 
Men det gick bra ändå. Det gick att laga de mesta. 
 
Andra projektet som blev färdigt idag var blåst socker. Det resultatet blev en genomgrön anka:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För er som aldrig jobbat med socker på dethär viset så kan jag tala om att det är rätt så varmt om händerna. Går inte att beskriva knappt. Det känns verkligen som att man har vant sig (iaf litegrann) vid denna extrema värme.
 
Om jag är nöjd med mina skulpturer hittils?
Ja. För att vara (nästan) nybörjare så känns det ändå helt okej. Det finns alltid saker man känner att man kan göra bättre men så är det bara. Har lärt mig extremt mycket om man jämför med vad jag visste för 2 veckor sedan..
 
Det är alltid roligt att med tiden se hur man utvecklas. Detta var mina allra första sockerrosor som jag gjorde i gymnasiet:
 
 
 
Jag rekommenderar er definitivt att testa detta om ni någon gång får chansen. Så roligt!
 
 
Kajsa
sockerskulptur
coffeeandcupcake.blogg.se

Båda skulpturerna blev superfina :)

Svar: Åh, tack ska du ha!:)
Kajsa Johansson