Veckans bakblogg- Cookiesandsweets

Hej!
 
Ta-daaa!! Nu är det dags för mig att presentera den nya kategorin här som fått namnet: "Veckans bakblogg".
 I denna kategori kommer det att publiceras inlägg varannan helg, ojämna veckor.
 
Varannan helg kommer ni alltså att kunna läsa om olika bakbloggar och resterande helger kan ni som vanligt läsa i "Kajsa testar" där jag i vanlig ordning testar nya spännande recept och ger baknyttiga tips.
 
"Veckans bakblogg" kommer att gå till på följande vis:
Ägaren till veckans bakblogg får svara på 4 frågor, dela med sig av några mumsiga recept, och vi alla blir ännu mer inspirerade av varandra! 
 
Nu kör vi!  
Först ut i denna kategori är den härliga bakbloggen: 
 
Cookiesandsweets
 
(bild från cookiesandsweets.se)
 
 
Vem är Cookiesandsweets?
Jag heter Simona Muntean, bor i södra Stockholm med min man, mina två barn 19 och 16 och min katt, perser Blendy. Ekonomicontroller på Apoteksgruppen på dagtid och baktokig bloggare resten av tiden. För nästan 3 år sen startade jag bloggen cookiesandsweets.se och även min Facebook sida. Älskar att skapa både vackert och gott och framför allt att föreviga i bilder. Innan jag blev intresserad på riktigt av att fotografera mina bakverk hade jag hört alldeles för många gånger uttrycket " Det viktigaste är smaken, inte hur det ser ut". För mig är båda lika viktiga. Har aldrig gått en baknings- eller fotokurs utan allt jag har lärt mig har varit tack vare Instagram, Pinterest och Google. Att vara envis, inte ge upp i första taget och alltid vilja överträffa mig själv har också hjälpt mig på vägen. Att gå loss i köket, bli kreativ i smaker och sen bilder är terapi för själen. Idag vill jag vara mitt bästa JAG hittills. Imorgon blir en ny dag. Önskar bara att dygnet hade fler timmar. När jag inte bakar eller fotar går jag helst ut och går i skogen, har Nackareservatet precis "runt hörnet". 
 
Hur kom det sig att du startade en blogg?
Bakningen är terapi för själen och efter en hård och stressig arbetsdag ställer jag mig mer än gärna i köket och bakar. Jag älskar att göra människor glada och får extra energi av att se hur glada och nöjda både familjen och mina arbetskollegor blir efter jag har bjudit på något gott och spännande. Genom olika sociala medier och min bakblogg har jag fått kontakt med massor av människor och många nya vänner. Bakningen förenar människor.
 
Vilka är 3 av dina absoluta favoritrecept från din blogg?
Svåraste fråga någon kan ställa till mig. Har så många favoriter i alla olika kategorier.
 
 
 
 
Vilket är ditt bästa bak-tips?
Baka alltid med riktigt smör och mjölk/grädde samt kvalitets choklad, det gör verkligen skillnad.
Var inte rädd att experimentera, testa nya saker och även misslyckas för det gör alla andra också oavsett vad de säger. 
Övning ger färdighet, det är ingen klyscha. 
 
(bild från cookiesandsweets.se)
 
Vill du ta del av flera av Simonas recept och vackra bilder? Då tycker jag du ska klicka in på www.cookiesandsweets.se
Tack Simona för din medverkan.
 
Jag önskar er alla en trevlig helg!
 
Kajsa
 
 
Simona Muntean

Tack själv Kajsa för jag fick vara med 😘😍. Kram S