Chokladbollstårta

 
Nämen, vad är det nu? Ännu ett recept på chokladbollar? Är hon skvatt galen? Ja, lite småcrazy känner jag mig allt. Jag hittade detta spännande recept och var tvungen att prova det.
Chokladbollskaka har ni kanske sett förut. Och det som är så bra med detta är att man kan ju ta sitt favoritrecept på chokladbollar, platta ut det i en springform, bre på smält choklad och strö över kokos. Man slipper själva rullningsmomentet och det kan ju kännas skönt om man inte har så mycket tid på sig innan gästerna dyker upp. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om du inte sitter inne med ett favoritrecept på chokladbollar så kan du använda dig av detta som jag gjorde:
 
250 g margarin
225 g socker
275 g havregryn
20 g vanillinsocker
45 g kakao
2 msk kaffe
 
100 gram mörk choklad
kokos
 
ev. lite minimaränger att dekorera med. Recept finns HÄR:
 
Gör så här:
Blanda margarinet och sockret. Häll i alla övriga ingredienser och blanda till en smet. Tryck ut smeten i en löstagbar form (21 cm i diam) och ställ in i kylen. 
Smält chokladen. Ta fram kakan och bre på chokladen på kakan. Strö över lite kokos. Dekorera ev med några minimaränger. 
Så enkelt kan det vara att göra en chokladbollskaka. 
 
Kajsa
chokladbollar - chokladbollstårta
Paulina

Kul idé! Måste testa det någon gång.

ɑ n n i k ɑ

Gott!

JOSEFINE -

Ser ju jättegott ut!! x

Sofia

Genialt! Jag älskar chokladbollar! Det här receptet tänker jag spara :D

Angelique

Meen ååh... :D

Fani

Grym idé och vad fin den blev, ser jättegod ut :D

Robex Lundgren

mums

Julia

Vad häftigt! Jag måste testa det så fort jag hinner!

Benington.se

Herregud så gott! :D

Chips&Choklad

Alltså det här låter ju bara för fantastiskt!

annelie

yummi

Lena

Vilken härlig idé! :)
Tack för tipset! Det ska provas.

Mizca

Det här måste jag spara :) Finns inte risken att det blir för mastigt med så mycket chokladbollssmet?

Sofia

Åh vad gott!

Citroncest - matblogg från Italien

Meeeen, måste vara världens bästa idé!!! :)

Lilly

Gud vad smart!

B

ser jättegott ut =) mums

Frida

Mm! Gu vilken bra idé! Både gott och enkelt :D

Emiza

gott

Josefine

Vilken idé!! Ser jättegott ut. Detta bara måste jag ju prova!

Sanna

Ser riktigt gott ut! :) Hoppas att du får en fin kväll!

Marie Bergman

Det där ser himla gott ut =)

Elina

Chokladbollar är SÅ GOTT, i alla former!

Sofia

Så gott det ser ut! :)

Viktoria

Ser väldigt gott ut! Skulle säkert passa mig (lite för mycket) som älskar choklad och chokladbollar.

Amanda

Den ser god ut!

kerstin ehrenholm

Är den god?

Sanne-Madeleine Håkansson

Ser sjukt gott ut :D

Har just nu frågestund på bloggen, kika gärna in och lämna en fråga. KRAM

Annster

Ser gott ut :)

Amanda Niclasson

Ser supergott ut! :) Den måste jag pröva att göra. Kram på dig

Alina

Åh så gott!