Veckans val v.38

 
Veckans val blev.... Chokladbollar på nytt sätt!
Min lillasyster. Hon är en härlig prick. Denna veckan utsåg hon sig själv till att vara ansvarig för veckans val. Så hon slängde ihop ett jättesmarrigt recept med en hel del ingredienser.
Det är inte ofta man ser sina syskon baka. Väldigt sällsynt, men det händer när kakorna som jag gjort tagit slut i frysen. 
 
All cred till min syster som bakat så underbara godingar. TACK! (även fast jag blev lite småputt när hon snodde min nutella)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Recept: 
200 gram margarin
2 dl socker
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 msk kallt kaffe
2 msk jordnötssmör
2 msk nutella 
2 msk sirap
 
Gör såhär:
Blanda margain och socker med en assistent. Häll i övriga ingredienser och blanda. Rulla till bollar och rulla i exempelvis lite kokos. Dekorera gärna ytterligare med några marsipanhjärtan som du lätt trycker ut med en hjärtform. 
 
Färdigt!
 
 
 
Denna veckan blir en liten specialare (ingen veckans val alltså) på grund av att det vankas födelsedag...
Spännande !
 
Kajsa
choklad - chokladbollar på nytt sätt