Macrones

Har varit på en liten shoppingrunda idag inför morgondagen. Någon som kan gissa vad det ska bli?
 
 
 
Macarones, makronger, makaroner, marakonger. Kärt barn har många namn. Imorgon händer det i alla fall. Ska se om jag lyckas med att göra fina hallon-macarones. Ja, det är ju lite trixigt med att få till fina macarones, men det ska bli redit kul.
 
 
Lyxade till det hela med att köpa mandelmjöl. Visst, det går bra att göra eget men det kan vara kul att jämföra från tidigare gånger då jag gjort macarones med hemgjort. 
Det finns så väldigt många teorier och "tips och trix" för att lyckas med macarones och ja, det är inte lätt att veta vems råd som man ska följa. Alla har vi egna åsikter. Det är väldigt svårt att göra macarones. Det är bara så. Första gången jag gjorde makronger så sprack en del och va inte då så medveten om hur viktigt varje steg är i tillverkningen. 
Jag tycker att den som vill ska kunna göra dessa små söta bakverk, utan att behöva köpa dyra som "proffs" gjort. För det är jättekul att göra egna, jag lovar. Så. Därför lägger jag ut ett recept här imorgon och bilder som visar STEG FÖR STEG så det blir enkelt att följa hela proceduren. Blir ju lite annat än att läsa avancerade förklaringar. 
Längtar verkligen tills imorgon.
 
 Ses
 
Kajsa
macarones
coffeeandcupcake.blogg.se

Va gott :)

Svar: Ja, visst är det :)!
Kajsa Johansson.